Jul - sammanfattning!

Några dagar och mycket gjort!

I fredags när vi åkte vi som sagt om Emma och Anders på vägen, åt lunch och planerade vår resa. Det enda vi bestämde var i stort sett att ha kul :) Sen bar det vidare mot Varberg, och kvällen spenderades hemma med Far och Bonus.

I lördags var det först fika med farmor och farfar, och sen lunch med Gisela och Lynn. På kvällen var det mer socialt, närmare bestämt tjejkväll med mitt gamla trogna tjejgäng :)

På söndagen lades krutet på att sällskapa Eriks syster med tillhörande pojkvän på IKEA. Det är inte ofta jag och Erik har lyckats med att gå på ikea i fem (!!!) timmar utan att köpa mer än tvålpump och lite småplock! På kvällen var det i alla fall knäck-lagning och "inför jul-middag" hos pappsen.

På julafton fick jag och Erik julstrumpor som vi glatt öppnade, och sen sov jag lite till medan erik skulle iväg och leta harar. Lunch med min familj på dagen, och sen åkte vi till Eriks syster och firade kvällen där. Tomten svor lite och så, men var betydligt mindre påverkad än förra året.

Juldagen startades med frukost hos Eriks farbror, för att senare på kvällen bli till förfest hemma hos mamms. Lite svinn får man räkna med, så till slut va vi åtta tappra som festade. Vi gick ut en sväng, kollade på köerna och bestämde oss för att gå till Nyfiket och ta en öl. Så fort sista klunken var svald gick vi tillbaka till mig och fortsatte här. Lagom till nattamaten gick vi ut i vimlet igen, och sen var det läggdags.

Uppe med tuppen var vi på annandagen, och träffade Eriks mamma för tv-inköp. Jag tänkte även köpa min mobil, men när jag väl kom dit var den slut. Typiskt. Ska kolla på den i Malmö nästa vecka!
Efter inköpet var det några timmars slappning, och sen bar det av till Ringvägen för den traditionella kalkonmiddagen. Lite extra krydda i år tack vare en utbytesstudent :) Haha!

I torsdags hjälpte jag Eriks syster att flytta, och det tog i princip hela dagen. Vi bar och packade och packade upp. Som man gör när man flyttar liksom.

Igår bestod dagen av lunch hos Anna, fika hos Eriks mormor och morfar och på kvällen en sista julafton hos min faster. Nu är julen slut på riktigt. Skönt måste jag erkänna. Jul är kul, men väldigt intensivt...!

Idag har jag mest packat inför åre, och packat saker som jag ska ta med till Malmö imorrn.´
Nu ska jag träffa Haffie och fika, och sen bär det av till Veddisch!
Tschüss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0