Uppsagd, sparkad och arbetslös.

Ja, det är jag. Från och med sista april har jag inget jobb mer. Företaget ska dra ner på produktionen, och vem får gå först om inte extrajobbarna. Det kanske i och för sig var bra, för just i maj har jag en hemtenta och två projekt som ska göras. Det som sket sig mest var illutionen om min perfekta sommar.

Hade enligt planen i mitt huvud tänkt vara här i juni, jobbat halvtid och sen i juli och augusti varit i vbg och jobbat lite café och lite här. Den nya planen är inte riktigt färdigtänkt, men det verkar som jag får semester här i juni och sen är jag juli och augusti i varberg och knallar runt lite på caféet i mellanåt.

Har kollat lite på jobb här, men dem som ligger ute vill oftast ha folk under juli och augusti (såklart, det är ju faktiskt då folk tar semester) och just då vill jag verkligen vara i varberg och umgås med alla som jag ser så sällan resten av året som min familj och mina hemma-vänner. Råkar det komma ett som vill ha juni och halva juli så är jag inte sen att hänga på! Ska klura lite under dagen och se om jag blir nåt klokare.

Nu ska jag i alla fall göra mig i ordning, om en timma börjar skolan.
Ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: Lynn

Kom hem till varberg, ja lovar ta hand om dig väl, ja till och med försörja dig om det skulle knipa;) Det ordnar sig Fräsy! Det gör det alltid för dig!

2008-04-17 @ 14:27:26
Postat av: Gisela

Jag är med villig att försörja dig bara du kommer heeeeeeeem i sommar ;) Puss

2008-04-18 @ 09:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0