Mosig hjärna

Min hjärna är slut för idag. Den är trött och utarbetad efter många timmars skola! Kom hem för tio minuter sen och har varit där sen nio, så viss har jag fått jobbat lite i alla fall...! Ska dit imorrn med och skriva, skriva, skriva och så tentaplugga såklart. Längtar så tills om två veckor när det är över! Ett sommarlov har aldrig varit mer efterlängtat...

Det är konstigt det där med skoltrötthet egentligen. Jag gillar vad jag läser och tycker att det är kul och intressant. Men VARFÖR är jag då så förbannat skoltrött?! Tror i och för sig mest att det är situationen jag är trött på. Och trött på mitt program som har världens sämsta planering. Ibland önskar jag bara att jag kunde vara mig om kanske två-tre år. Då har jag mitt jobb som jag trivs med och inte en enda skolbok i sikte. Fast ska sanningen fram så är jag antagligen inte nöjd då heller... det finns alltid något att klaga på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0