Den lilla tanten.

På bussen hem idag var det packat, packat, packat. Men det var inte det som var poängen.

När Lee gick av på dalaplan skulle en liten skrupen tant på med sin rullator. Hon var säkert lika lång som jag när hon var rak, men i dagsläget var hon ganska ihopsjunken och nådde upp till brösthöjd undefär. Först fastnade rullatorn i dörren, så jag hjälpte henne att få upp dörren. När hon sedan skulle komma in i bussen fick hon inte in rullatorn, så jag fick hjälpa till att dra in både den och henne. Eftersom bussen var full, så hann hon inte hitta sittplats innan bussen började köra, så jag fångade den lilla tanten innan hon dunsade i golvet när balansen svek. Som tur var lyckades vi baxa in henne på en plats, så där satt hon säkert tills jag gick av i alla fall. Det är inte lätt att åka buss när man är gammal skruttig tant!

Kommentarer
Postat av: clara

dagens hjälte

2008-11-12 @ 18:50:09
Postat av: Malin

Fina människor som du borde det finnas fler av!

2008-11-12 @ 20:03:12
URL: http://malinsupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0