Vad hände med min tand?

Jo, igår eftermiddag gick jag till tandläkaren och satte på lite ny tand. Jag var inte överförtjust, eftersom den kändes som en backhoppningsbacke i slutet, och var konstigt tjock. Men vem bryr sig tänkte jag, 400 kr fattigare.
I natt vaknade jag vid fyra och kände lite "grus" i munnen. Fast det var inte grus, det var min halva nya tand-del, Typiskt.

Så i morse när jag vaknade halv åtta ringde jag till folktandvården och fick tid tjugo iåtta. Snabbt som fan hoppade jag i kläder, borstade igenom det värsta i håret, och panikborstade bort morgonandedräkten. Det var frost ute, och jag höll på att ramla tre gånger på en fem minuters språngmarch, men jag kom till tandläkaren 07.41. Inte illa pinkat tycker jag!

Upplyste tandläkaren om situationen, och projekt ny tand påbörjades. Jag får gåshud när jag filar naglarna, så efter 20 minuters tandfilande hade hårsäckarna nästan träningsverk efter alla resningar. Hua. Min nya tand känns i alla fall bättre än den igår, så jag hoppas att den tänker överleva natten. Den kostade i alla fall inget idag, alltid nåt att glädjas åt.

Nu ska jag in i duschen, och sen bär det av till banken.

Kommentarer
Postat av: Lynn

Den där dumma tanden, när ska den bli snäll egentligen?

2008-11-22 @ 09:14:17
Postat av: Sunhday

Oj, här händer det grejer!

Jag ska hålla tummarna för tanden denna gång!



Snart Malmö igen, hoppas din longweekend var lika bra som min! Pussiluss grannen

2008-11-23 @ 10:25:39
URL: http://sunhday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0