Att cykla.

Jag brukar cykla till skolan, men ibland funderar jag bestämt på att byta färdmedel.

Det finns dock en del bra saker med att cykla.
- Går snabbare än bussen eller att gå.
- Man känner sig duktig.
- Kostar gratis.
- Vardagsmotion är den viktigaste.
- Frisk luft är bra.
- Man är vaken när man kommer till skolan, till skillnad från bussen.

Det finns också dåliga saker, som när det regnar. Som idag.
- Mascaran är över hela ansiktet istället för på ögonfransarna.
- Skolboken är aningen uppblött.
- Man blir på dåligt humör. Och är man hungrig samtidigt blir det ännu värre.
- Byxorna går att vrida ur när man kommer hem.
- Vattnet har sipprat hela vägen ner i stöveln utmed benet.
- Håret är tovigt, fult och kallt.
- Och tusen andra saker, men jag känner att jag har förmedlat budskapet.

Det som är bra är att jag har hoppat i mysbyxorna och ska krypa ner i soffan med slutet av min bok. Det kommer garanterat få mig muntrare :)


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag vill också vara kläd i myskläder och läsa bok! Orättvist...

2008-10-15 @ 12:51:20
URL: http://malinsupdate.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0