England 2008

Torsdag:
Efter jag landade så tog jag bussen till Slough, för att sedan ta tåget till Windsor. Det tog en hel evighet, och jag var sådär nöjd med med endast mig själv som resesällskap. Träffade i alla fall Desi och Pascal inne i Windsor och tog en kaffe och pratade ikapp det senaste året, samt planerade vistelsen.
Sen bar det hemåt, och jag träffade mina finaste barn. Lekte, gosade och hängde med min familj hela kvällen och bara hade det mysigt.

Fredag:
Eftersom Desi's pojkvän inte hade sett London, så begav vi oss dit för världens effektivaste sightseeing-runda. Under sex timmar såg vi ALLT (ok, kanske inte allt, men nästan allt) som finns att se i där, och var mer än nöjda när vi begav oss hemåt, med värkande fötter och trötta huvuden.
På kvällen hängde vi på Yello bar för att sedan gå till Scotch. Besöket blev dock inte alltför långvarigt, eftersom hela trion var ganska rejält trötta.

Lördag:
På förmiddagen var jag hemma med familjen, eftersom Desi och Pascal skulle kolla slottet. Jag har sett slottet alldeles för många gånger för att vilja se det igen. Been there, done that liksom. Så, istället blev det lite lek och kvalitetstid.
Mötte upp Desi och Pascal för en lunch, och sen lite shopping på det. Skötte mig dock exemplariskt, och det enda inköp jag gjorde var ett par svarta skor (Det var tillåtet, för jag behövde faktiskt dem. Faktiskt). Efter shoppingen bar det hemåt för lite återhämtning (hur återhämtande det nu  kan va att umgås med tre barn) och sen var det dags att gå ut och äta. Vi gick till Carluccios och åt lite italienskt, följt av Yello bar (igen) och sen Scotch (också igen). Det började fint på Scotch och vi träffade våra kära vänner Colin (ägaren) och Glenn (dörrvakt). Efter två drinkar hände dock något oväntat. Ett dåligt skämt resulterade i slagsmål mellan en främmande karl och Desi's pojkvän. Ops. Händelsen blev en ganska rejäl party-pooper och stämningen kom inte riktigt tillbaka, särkilt inte med en blödande fläskläpp. Vi bestämde oss för att gå hem, och sa hejdå till Colin och Glenn. Colin var uppriktigt bekymrad och försökte få oss att stanna, men han lyckades inte och det blev sänggång.

Söndag:
Desi och Pascal åkte hem på söndagen, så jag tillbringade hela dagen med familjen. Vi var på restaurang och åt sunday roast och sen hade Issy och jag lite ensamkvalitets-tid och var i stan och kollade affärer och fikade. Jag köpte lite småsaker till henne och hon var lyckligast i stan. Speciellt för sin färgade tejp. Tänk om man hade blivit så lycklig för lite tejp! Vi gick hem och kollade på shreck 3 och gosade i soffan och sen kom pojkarna hem från sitt kalas.

Måndag:
Gick upp och hjälpte till att få barnen redo för skolan och sa sedan hejdå. Sen packade jag i ordning mina saker och när tiden var inne skjutsade Amy mig till flygplatsen. Sen har jag rest hela dagen, och nu är jag hemma igen. Hela vistelsen var i alla all toppen, och om jag hade kunnat så hade jag tagit med mig mina barn hem. Kan man annat än bara älska dem? (Freddie ser inte alltid så bekymrad och tjurig ut...)




Imorrn är det i alla fall tillbaks till skolan med massvis att göra. Men det är imorrn, idag har jag fortfarande semester.

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej! Du verkar ha haft några toppendagar i England! Det är kul att du delar med dig av ditt liv! Kram

2008-10-14 @ 07:59:09
Postat av: Hanna

Hej, hej Th!



Tittade in här och ville bara säga att du ska vara tacksam att du fått och har kvar så bra kontakt med dina barn i England, de är ju jättefina.



Jag tycker att det känns konstigt att nästan aldrig ha kontakt med mina, men det var inte riktigt samma sak.



Kram på dig

2008-10-24 @ 23:18:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0