Berlin!

Den mesta tiden i torsdags spenderades halvsovande på bussen. Tiden gick dock förvånansvärt fort, och vips så var vi i Berlin! Hanna kom och mötte oss, och vi begav oss hem till Hanna. Lite möra efter buss-sittandet tog vi oss en tur i grannskapet och krängde en pizza. Resten av kvällen spenderades hemma med Gin Rummy, chips och godis. Alldeles lagom!

I fredags var det strålande sol, så efter en frukost på balkongen gav sig jag, Hanna och Clara ut för att göra Berlin. Kollade omgivningarna, lite mur, lite minnesmoment, lite hus och insöp atsmosfär och hade det bra helt enkelt. Ingen stress seightseeing, utan bara behagligt. Mycket bättre än att springa runt som en tok och bocka av saker på en lista!

Framåt kvällen fixade vi (Hanna) ihop lite mat, avnjöt på balkongen och sen körde vi lite förfest. Målet med kvällen var Schweden, schweden där Familjen skulle spela. Hela kvällen var super, förutom Hannas huvud, så vi gav upp vid halv tre och masade oss hem.

Lördagen var 100 grader varmt nästan, så vi gick till en park och gjorde ingenting. Hade jag vetat att det skulle vara sommar i Berlin så hade jag kanske inte valt att ta på mig ett par svarta jeans, men det är lätt att komma på i efterhand...! I vilket fall så fortsattes parkhänget med grillning vid vattentornet. Vi fick sällskap av lite kaniner och fladdermöss, men övergav dem tillslut för studsmattorna. Där Hanna bor finns det lekplatser överallt! FINA lekplatser med roliga leksaker. Och pingisbord och studsmattor. Det är mucho imponerande, se och lär Sverige säger jag bara. Vi studsade i alla fall tills kvällsmaten hotade med reträtt och gick sen hem.

Helt plötsligt vaknade vi och det var söndag. En helg går så fort! Vi hann med lite frukost, följt av en café lunch och sen var det dags att hoppa på bussen hem. Jag och Clara spelade alla kortspel vi kunde komma på + lite fem i rad. Sen var vi framme vid färjan, och då hände det minsann grejer! In på bussen klampar två Deutche Polizei och ska kolla pass! Gör man sånt? I vilket fall så var det en man som antagligen inte hade nån identifikation, för han fick hoppa av bussen, och sen efter färjan så var han inte kvar. Och jag såg minsann att de hade rotat i bagaget, min väska var flyttat. Undrar om han var en spännande typ som höll på med nåt fuffens? Eller så hade han helt enkelt inget ID bara. Vem vet.

Tack så hemskt mycket Hanna och David som ville ha oss inneboende, och tack Clara för ditt utmärkta resesällskap!




Så, blandade bilder från helgen. Det enda kortet ni får se mig på är det längst ner till höger. Jag är nr två från vänster. Det var det enda kortet jag ser normal ut på!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Fint Th, det var så kul att ni kom! Tack för att du lagt upp extra många bilder på mig, folk måste ju fatta min potential någon gång.

Blev för övrigt också passkollad av tullpoliserna när jag åkte över. En stackars thailändsk tant skallrade tänder men fick till slut tillbaka sitt pass.

Kramar!

2009-04-29 @ 09:24:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0