Days of my life.

Life sand through an hourglass, so are the days of my life. Jag och Erik hade det toppen i Örebro! Det var mysigt hos min lillsyrra :) På fredagen när vi kom fram till Örebro efter några fyra timmars biltur så mötte vi Sara på IKEA. Inhandlade lite diverse nödvändigheter (alltid!) och sen köpte vi lite mat och åkte hem till Sara. En nätt liten studentlägenhet som väckte fina minnen både hos mig och Erik. Vi lagade lyxig potatisgratäng med saftig köttbit och åt oss mätta och glada. Sen toppade vi det med godis i mängder framför Den Gröna Milen och jag lipade som en gris (som vanligt).

På lördagen åkte vi in till stan och laddade för julshopping. Tanken var först att gå in till stan, men med regnet droppande från himlen valde vi det bekvämare alternativet - bussen. Vi fick uträttat den största delen av julklapparna, men jag har fortfarande lite kvar. Bland annat herr Eliasson. Får fixa det snart, men gillar inte att göra det för tidigt och ha klapparna hemma! I vilket fall så var det tänkt att jag skulle ta massa kort, men det gjorde jag inte. Ett kan jag i alla fall bjuda på, och det är min syster och Erik framför Örebros slott. Slit det med hälsan :)

 

Efter julshoppingen som höll oss sysselsatta var vi dödströtta! Vi hade tänkt att ge oss ut på stan och ta en öl och kolla in Örebro by night, men efter ett frosseri av tacos fastnade vi hemma istället. Vi tittade på titanic, åt chips och jag bölade som en gris. Jag är verkligen ett nöje att se på film med! Om jag inte sover så lipar jag, win-win-situation :)

 

Natten gick fort och vips var det söndag. Vi ville helst slippa åka när det var mörkt, så vi begav oss av efter frukost vid tiotiden. När vi hade åkt en stund mindes jag att Emma och Anders hade pratat om att åka till Jul på Liseberg på söndagen, så jag slog dem en pling och sa att vi kunde mötas upp i göteborg. Efter lite betänketid bestämde de sig för att det var en god idé, så eftermiddagen spenderades med att strosa runt bland julstånden i ljusen. Kallt som satan var det stundtals, men mest bara mysigt. Vi lyckades få sjunga en låt med Lotta Engberg också, men det räckte med en för sen var tassarna för kalla.

 

 

När vi kom hem satte jag och Erik direkt upp vår nya spegel till hallen. Nu vill jag bara ha en blomma till hallen med, sen är jag nöjd. Tror jag. Trodde i och för sig att jag var nöjd för några veckor sen, men sen kom jag på att jag inte alls var nöjd och sen dess har jag konstant gnällt om att en spegel saknas. Men inte längre! Hurra!

 

Förmiddagen spenderade jag med att plugga. När Jenny vid tolvsnåret frågade om jag skulle med på en promenad så hade jag lagt ner plugget och tackade gladeligen ja till förslaget! Vi gick till breared och hem till Isa där Lina också var. Var trevligt att träffa dem, det var väldigt längesen! Noelia var lika fin som sist och skötte sig exemplariskt :) När jag kom hem kollade jag igenom lite jobbannonser (ge mig ett jobb!) och sen träffade jag Erik på stan efter hans jobb. Gled runt i lite affärer och drog kortet för glatta livet. Nu har jag i alla fall en kjol tills på lördag, ett halsband, en ny almenacka och lite annat smått och gott. Jättebra så här i juletider...! Och tillråga på allt behöver jag klippa mig, mitt hår är katastrof! Nåväl, pengar är till för att användas.

 

Nä, nu har det blivit ett långt och babbligt inlägg. Jag ska lägga mig i soffan på Erik istället. Eller olja ett bord.

 

God kväll!


Kommentarer
Postat av: Clara

bättre än mig på filmtittning, gråter eller gömmer mig bakom en kudde så fort jag tycker det behövs! gröna milen är fin men förfärligt sorglig... ska bli kul på lördag! puss

2009-12-08 @ 18:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0