Helg!

Den här veckan har jag jobbat fyra dagar, mycket för att vara student alltså!

I torsdags var jag ledig, och då passade jag på att bjuda in farmor, farfar, lillasyster och mamma på fika hos mig. Efter den åkte jag, Sara och mamma vidare till GeKås och tog en runda där. Det var lugnt och skönt och inte alls mycket folk. Så som det borde vara alltså! När vi kom hem på kvällen bakade vi lussebullar och hade det mysigt. Det blev en heldag :)

Igår var också en dag med full fart. Jag började dagen med att göra en inlämningsuppgift i projektledningen, träffade min syster på stan och köpte färdigt julklapparna och sen gick jag på jullunch med telefonbanken. Skulle inte börja där innan klockan tre, så jag gick till vårdcentralen och tog den där grissprutan tillsammans med min syster. Känns inte riktigt som det var mitt beslut, jag gjorde det mest för att slippa allt tjat! Nu har jag tagit den i alla fall, så nu behöver ni inte tänka på det mer. Ok? En ond arm och tjock hals fick jag på köpet, men det är uthärdligt.

Jag ska ut en sväng på stan nu tänkte jag och greja lite. Köpa en julskinka och sådär. Hej så länge.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas det inte är grisen ovan som hamnar på fatet...



Vet du förresten att skinkan inte är en skinka? Det är söndermosade, tillsatspreparerade köttslamso som packats samman och försetts med en konstgjord fettrand för att få den att se äkta ut. Och mycket av vikten är insprutat vatten.



Mmm, så gott det ska bli va?



(Förlåt, jag har en moralkake-dag idag.)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0