Inlägg tillägnat C-uppsatsen.

Ni kanske undrade vad som hände? Jo, det gör jag med kan man säga! Våra två handledare har tydligen noll kommunikations-skills och därför har INGENTING hänt än.

Vi satte inlämningsdatum till den sista oktober och i mailet till handledarna skrev jag att vi på det datumet skulle maila den sista versionen till dem. Och det gjorde vi. Tre dagar senare får vi ett mail från den manlige av handledarna att han ville ha en pappersversion, och inte ett mail. Så då skrev vi ut två ex och lämnade till dem. När fyra veckor hade gått så mailade jag handledarna och frågade när vi skulle få något slags resultat. Då skriver den manliga handledaren att han inte har fått någon slutgiltlig version, och inte heller att den är skickad till Urkund (plagiatkontroll). Nähä? Så jag skickar Peter att prata med honom, och efter det samtalet framgick det tydligt att vi inte skulle skicka in arbetet till Urkund innan vi hade fått det godkänt av handledarna och att de skulle titta på det några dagar senare. Efter några dagar (för några dagar sen) fick vi ett mail av den kvinnliga handledaren att vi inte skulle få någon som helst feedback innan vi hade fått tillbaka uppsatsen från Urkund, att vi sedan ska lämna in två inbundna slutgiltliga versioner och ett arkivex till skolan. Hon sa även att vi hade fått adressen till Urkund av den mamliga handledaren. Nepps. Så jag ringde till en klasskompis från Malmö, Ly, och fick den av henne. Så igår skickade jag in den till Urkund och idag fick jag ett bekräftelsemail att de har fått den. Nu väntar vi på nåt slags OK från Urkund och sen ska lärarna läsa och bedöma den slutgiltliga versionen (utan markeringar, trots att de för två månader sedan sa att de ville ha in en version där ändringarna var markerade). SUCK!

Tänk vad enkelt allt hade varit om de bara från början hade sagt att vi skulle skicka det till Urkund och sen skulle de bedöma? Jag blir så trött.

Hanna, var det ett bra svar? :)

Kommentarer
Postat av: CLARA

ännu lättare om ni gjort den från början =) hihi.. puss

2009-12-03 @ 21:30:04
Postat av: Hanna

Nä, vilka rötägg. Malmö högskola alltså, inget illa ment, men det är inte för inte den ligger i Malmö - Sveriges opiumhåla.

2009-12-03 @ 21:47:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0