Ödets ironi.

Igår var jag på min första föreläsning om informationssäkerhet, där vi pratade om hur man märker ett intrång på sin dator. Igårkväll var jag dum nog att öppna en tvivelaktig länk (bara för att den stod på svenska kände jag mig trygg - idiot!) och vips så hade jag en trojansk häst som bor i min dator. Efter fyra virusscanningar så påstår den att datorn är ren, men när jag startade om den kom en svart kommandotolken-ruta upp med ett okänt programnamn. Kan det vara ett tecken på intrång? Ja, definitivt! Summan av kardemumman är i alla fall att om jag skickar länkar via msn de kommande dagen/dagarna - öppna inte!! Det är inte jag, det är den elaka hästen.

Kommentarer
Postat av: helena

hehe.. du skickade den till mig igår. men jag va inte lika dum som du :P



men tack för varningen :) hoppas allt är bra. puss!

2009-01-27 @ 10:25:11
URL: http://helojna.blogg.se/
Postat av: Maria

Tack för varningen! Kram

2009-01-27 @ 10:55:17
Postat av: Anonym

Dommmmma heeeest;)

2009-01-27 @ 16:24:57
Postat av: Gisela

Säg mig fräs, vad är det för nytta att läsa högeskolepoäng om informationssäkerhet när man som du ändå blir lurad av en ynka heeest? Vilken jävla krake, hur kan han med? Har han betalt hyra för att bo där eller är han helt enkelt en vanlig snyltgäst. Ja, du får helt enkelt läsa extra noga i din informationssäkerhetsbok då du kan motarbeta eventuella snyltgäster i framtiden. god natt! ses snart min vän! Puss å kram

2009-01-27 @ 22:55:17
Postat av: Anonym

Säg mig fräs, vad är det för nytta att läsa högeskolepoäng om informationssäkerhet när man som du ändå blir lurad av en ynka heeest? Vilken jävla krake, hur kan han med? Har han betalt hyra för att bo där eller är han helt enkelt en vanlig snyltgäst. Ja, du får helt enkelt läsa extra noga i din informationssäkerhetsbok då du kan motarbeta eventuella snyltgäster i framtiden. god natt! ses snart min vän! Puss å kram

2009-01-27 @ 22:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0