Sockerfrossa.

Så var påsk över för den här gången! Sen jag fick mitt påskägg från jobbet i onsdags så har jag totalt frossat i onyttigheter. Hela innehållet i påskägget är borta, jag har mumsat tårta, ostbågar, efterrätt, lösgodis och idag nåddes kulmen när jag var på fika-födelsedagskalas hos min syster. Den här veckan borde det vara sockerförbud. Men vi får väl se hur det går med det :)

Långfredagen gick åt till att greja här hemma. Lite städning var välbehövligt och vi kämpade med det hela förmiddagen. Sen åkte vi till Veddige och gjorde Ragu vårfin, både på utsidan och insidan. Det var kallt som fan om händerna eftersom det blåste och pissregnade, men Ragu blev blank och fin så jag antar att det var värt det. När kvällen kom så gick vi till Clara och firade hennes 20-årsdag. För min del var det lugnt och behagligt eftersom jag körde. På hemvägen dödade jag däremot en mus. Det var en kamikazemus som kastade sig under Ragus däck! Stackarn blev nog mos.

påskafton var vi och handlade på förmiddagen och sen åkte vi iväg på påsklunch hos pappi. Vi åt gott och sen satt vi på altanen i solen i några timmar och låtsades att det var sommar. Härligt! Efter altanhänget begav jag och Erik oss hemåt för att förbereda inför kvällen. Vid sex trillade folket in och vi fick ihop ett påskbord som hette duga!



Det finns rätt många festliga dans-kort också, men "jag åker vespa"-danskort passar nog inte här :)

Efter maten dansade vi och hade kul tills det var dags att dra sig mot sociten. Jag tog mina mördagklack-skor och det gick inte så bra. Jag kom ner till sparbanken innan jag ringde Erik och bad honom hämta ett par andra skor. Jag var lite för optimistisk! Väl på sociten så dansade jag några timmar till och sen var det dags att gå hem med Erik och Clara.

Dagen efter, påskdagen, vaknade jag pigg som en mört klockan nio - trots att läggdags dagen innan var vid halv fyra snåret. Jag körde ett morgonryck och diskade undan, flyttade iorning möblerna till det ursprungliga och gjorde i ordning tills jag var nöjd. Sen var det smaskig frukost följt av några timmars soffhäng. Det regniga vädret uppmanade inte direkt till aktivitet!

Även idag har varit trist väder, men vi trotsade det och begav oss ut på en lång morgonpromenad i duggregnet. Skönt, men lite kyligt. Eftermiddagen spenderades med att fira min stora lillasyster som fyller 22 idag. Grattis!

Långhelgen är slut och nu ska jag sova. Jobb i morgon, då gäller det att vara utvilad!
Sov gott, och hejdå påsk för den här gången.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0