Firat födelsedag!

I födelsedagspresent av min käresta fick jag en överraskning, och igår var det dags för den. Jag hade mina misstankar om vart vi skulle, men eftersom Erik vägrade avslöja någonting (kan det vara efter kameraincidenten?) så var jag inte säker förrän vi hoppade av tåget i Göteborg och gick mot korsvägen.

Framme vid Gothia Towers så checkade vi in och kollade in vårt rum på 18:e våningen. Skithögt! Hissen kändes lite som att åka uppskjutet/höjdskräcken beroende på riktning och lite läskigt var det. Vi åkte hissen ner med en familj och en liten flicka på kanske tre år. Hon höll stenhårt i sin pappas ben och hennes stackars tändstickor till ben skakade som bara den när vi åkte ner. Lillan!


Efter att ha kollat rummet så stack vi i alla fall in till kungsgatan och kompassen för lite shopping. Jag hade ju fått en fickpeng, så den var jag tvungen att sätta sprätt på. En sommarskjorta/tunika, ett halsband, armband, en t-shirt, leggins, strumpebyxor och en badbomb inhandlades med en lunchpaus på O'Learys där vi åt oss proppmätta.

Sen begav vi oss tillbaka till hotellet, vilade ögonen en stund och hoppade sen i badet tillsammans med badbomben och lite bubbel-dricka. Det var inte särskilt jobbigt kan jag säga. Den dagen jag skaffar ett hus ska jag också skaffa ett badkar!

Efter badet gjorde vi oss i ordning för lite mat, och gick ner till baren och tog ett glas vin innan. Klockan åtta fick vi bordet och sen spenderade vi några timmar med att äta tills vi höll på att explodera. När samtliga tre rätter hade avnjutits såg både jag och Erik gravida ut! Till förrätt var det lax (ok), huvudrätt oxfilé (jätte-jätte-jättegod) och till efterrätt citronfromage med lakrits (smaskens). Jisses vad mätt jag var! Vi funderade på en drink högst upp i huset, men vi var för mätta och gick tillbaka till rummet istället. Vi lade oss ner i sängen för att smälta vår mat, och efter fem minuter hade båda somnat till jurassic park som gick på tv'n. Jag vaknade lagom till att den stora långhalsade dinosaurien nös på dem som satt i trädet och då kände jag att det var dags att köra badrumsracet, klä av sig finkläderna och sova på riktigt.

I morse var det frukost på heaven 23 och det var fin utsikt - både göteborg stad och Magnus Uggla. Vi åt frukost i säkert en timma, och efter det såg jag gravid ut igen. Min mage är inte gjort för att äta så mycket! Det finns liksom ingen plats, så istället blir det en mycket charmerande bula. Läckert. Efter frullen checkade vi ut, gick till stationen och tog tåget hem.

Det var en jättebra födelsedagspresent och jag är 150% nöjd. Tack finaste Erik!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0